lördag 15 januari 2011

Målarprojekt nr.1

Hej på er! Här målas det för fullt idag. Bosse och Samuel har åkt iväg på lite killmys så att jag får vara helt ensam med mina penslar.....Har grundat hela skåpet + hyllplanen och målat med den "riktiga" färgen 1 gång. Nu ska skåpet torka lite innan jag ger mig på det igen!!




Tror att skåpet kommer att bli fint när det är klart men jag kommer nog att få skrapa färg från glaset till döddagar! Hade tänkt sätta maskeringstejp i kanterna men Bosse tyckte att det var onödigt och omständligt...sa att det är bättre att skrapa när man målat klart....och trots att jag målat försiktigt så har det kommit en hel del färg på glaset...tyvärr...!!!




Men jag testar på själva skåpet, så får jag se hur jag gör med dörrarna som nästan bara består av glaspartier....Kanske är smartare att maskera först.....

Nej nu är det dags att fortsätta!!
Önskar er alla en mysig lördag!!!
Kram

Inga kommentarer: