söndag 2 januari 2011

Julgransplundring......

Hej på er! Igår börjde jag plocka bort lite av julen....ska ta det lite allt eftersom för vissa saker vill jag ha kvar lite längre, som ljusstakarna i fönstret.
Men granen rök igår.....Plockade ur all pynt och vek ihop grenarna och stoppade ner den i lådan igen....Helt ärligt får det nog ändå bli en riktig gran till nästa jul för i år kändes det väldigt plastigt med plastgran...:-)




Så nu har korgen som varit granfot fått flytta in till sovrummet istället....perfekt till extrakuddarna.




Har ju som tur är en liten äkta gran och den gör jag mig inte av med....den ställer jag ut på vår altan vår-sommar och höst för att ta in den någon gång i november.

Så jag plockade ur de röda tyghjärtarna och hängde i små plastkristaller istället. Hittade ett gammalt halsband som jag offrade...:-) Så nu kan den få stå inne i någon/några månader till.




I eftermidag blir det kalas hos syrran. Hennes äldsta son blev 11 år igår....ser fram emot lite gott fika..:-)

Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Vilken fin blogg du har! God fortsättning på nya året! Mvh Maria P

Unknown sa...

fin blogg du har!