söndag 9 januari 2011

Gammalt blir som nytt.....

Idag ska jag börja grundmåla detta vitrinskåp som vi tidigare hade i köket med porslin i.
Nu står det i vårt sovrum och ska göras om till ett linneskåp. Jag ska måla det vitt, byta ut träknopparna till knoppar i porslin och sätta ett tunt vitt voiletyg på insidan....tror att det kan bli fint! Ska visa resultatet när jag är klar.






Tycker att det är roligt att göra om befintliga möbler.......att hitta andra användningsområden för dem istället för att slänga och köpa nytt!





Jag målade tex om vår träfärgade köpmansdisk med vit färg, bytte ut handtagen till svarta rejäla i smide...Nu står den i köket istället fylld med allehanda ting....och vi är jättenöjda!


Ha en skön söndag!
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen min kära storasyster!! Hoppas du har haft en bra dag och att du fått något fint på din "25" års dag!Kram annicka