Vaknade några timmar senare av att Samuel grät för att näsan rann....När jag tände lampan så var det blod i hela sängen....NÄSBLOD!! Samuel var helt blodig i ansiktet och på armarna...våra kuddar var helt nerblödda....
Då gäller det att hålla sig lugn....Satte mig med honom i knäet och tog första bästa trasa (Samuels filt) att torka näsan med...! Helt otroligt att det kan komma så mycket blod från en så liten näsa. Men efter ett tag lugnade det sig och sedan var det bara att tvätta av Samuel och byta kuddar och försöka somna om igen.
| Vår lille trollunge! |
Det är inte första gången som Samuel får näsblod...han brukar få det när han är sjuk...kanske astmamedicinerna gjort slemhinnorna känsliga....men det ska tydligen inte vara farligt....... och inte heller ovanligt? Men lite läskigt är det.....
Idag blir det en lugn dag här hemma.....ska virka nya converse till Gabriel....De jag hade gjort var för små för hans småknubbiga fötter...:-)
Vi hörs senare!
Kram







