lördag 19 februari 2011

Lördagsmys....

Idag har jag bakat bullar med alternativa ingredienser.... när jag stod där, mitt upp i bullbaket, upptäckte jag att jag inte hade tillräckligt med vetemjöl....suck....så jag blandade i  rågsikt....Sedan, när jag skulle pensla bullarna innan de skulle in i ugnen kom jag på att äggen var slut.....suck igen....fick bli lite vatten med sirap i och så på med pärlsocker....och bullarna smakade precis som vanligt...:-)!



Har mitt lilla barnbarn Lea här medan Ida, Tomas, William och Emina är på bio. Hon är så otroligt söt....just nu står hon i vardagsrummet och sjunger ihop med Samuel och tittar på Teletubbies....:-)




Ha en mysig lördag!!
Kram

3 kommentarer:

mariaikos sa...

Bullarna ser goda ut. Jag brukar alltid pensla mina med mjölk eftersom jag har en kusin som är äggallergiker, och det är hon som oftast är här och fikar förutom familjen.
Vilken liten sötnos du har på besök.
Kram!

Miruschka sa...

Åh, vilken sötis!! Barnbarnen ÄR livets efterrätt:)
Du har något att hämta inne hos mig!
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Man tager vad man haver! Vad ska man göra annars, man kan ju inte slänga en hel deg. Tur att det blev bra!
Vilket ljuvligt litet barnbarn du har!
Kram Eva