onsdag 16 februari 2011

Hortensior...

Är så fina!! Köpte en vit häromdagen som jag satte i en zinkhink ovanpå linneskåpet. Den ser lite klen ut på bild men jag hoppas att jag ska få den att växa och frodas så att jag kanske kan ställa ut den till sommaren.







Har inte lyckats så bra med just Hortensior tidigare men förra sommaren köpte jag en med blå blommor som jag ställde på vår yttertrappa och den var helt otroligt fin!! Den växte så det knakade och den blommade med stora blomklasar som nästan övergick till lila........Grannarna frågade till och med vad jag hade gjort för att få den så fin.....(jag var så stolt)....:-)

Ja.... det var ju tills jag gjorde misstaget att be min make vattna en gång innan vi skulle iväg med husvagnen.....Tror att denna stackars blomma drunknade omgående....fick nog en hel vattenkanna över sig......Makens motto...Bättre att vattna mycket än ofta....:-)!
Så nu han är portad från alla blommor....... får på sin höjd vattna trädgårdslandet för där kan han ösa på....!

Ha en mysig onsdagskväll!
Kram

5 kommentarer:

Helen sa...

Lykke til med den fine blomsten.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Hej hej! Ja, här hamnade jag! kul att titta in! Lämnar ett litet fortspår!
ha en fin kväll!

maria sa...

hortensior är så fina blommor :)

må så gott

mariaikos sa...

Jag har aldrig haft någon hortensia,trodde dom är så svårskötta. Men fina är dom , och zink krukan är jättesnygg.
Nu har jag skrivit ett inlägg på min blogg om din tävling.Men jag tjorvade mycket.Kunde inte föra över bilden så jag fick fota av den,men det blev ju ganska bra ändå.Jag törs inte ge mig på att få den på sidan av bloggen så det fick bli ett inlägg istället.
God Natt!

Miruschka sa...

Jag har aldrig heller haft en hortensia, de finns väl i ganska många färger...eller?

Bra där att du satte stopp för mannen, blir dyrt i långa loppet om han ska ta död på allt;)

Kram♥