måndag 7 februari 2011

Sovrum....

Känns som jag aldrig blir klar med det där linneskåpet! Helt ärligt så har jag inte varit riktigt nöjd med målningen trots att jag målat och målat igen....så i förra veckan tappade jag inspirationen totalt. Droppen var när tyget som jag köpt inte blev alls som jag hade tänkt....Så jag var bara tvungen att släppa hela skåpsprojektet lite....




Men så var jag inne i Blomsteraffären i helgen och kikade runt efter nyheter och för att få lite vårinspiration! Köpte bla en kruka Rosmarin...det luktar ju så gott!

Hittade också så fina krukor och ljuslyktor i olika blå nyanser bla härligt turkos....Jag älskar turkos!!! Blev jättefint på hyllan över sängen. Ingen dyr investering alls...men precis vad jag behövde!!







Så i helgen har jag målat lite till..:-) så nu är skåpet äntligen färdigmålat och porslinsknopparna på plats.
Kvar är att fålla tyget och sätta upp det på insidan. Istället för tyget jag köpte så hittade jag ett par gardinlängder som vi hade här hemma som jag ska sy om. Blir ingen bild på skåpet innan detta är gjort..:-)
Igår beställde jag nya kuddfodral i turkos....kommer att bli fint på sängen...:-)

Kram på er!!

3 kommentarer:

Marica Poulsen sa...

gud så söta dom ljuslycktorna va! har du köpt dom i blomsteraffären? tycker att turkos ger en mysig känsla! :)

Miruschka sa...

Tänk att så lite kan göra så mycket!
Spännande att se slutresultatet:)
Kram♥

Unknown sa...

Hej Anne-Lie!
Blir så glad när jag läser din fina blogg och ser dina fina foton.
Linneskåpet blev ju riktigt läckert, sen vill jag ju gärna vara med i din tävling och kanske vinna din fina skylt.
kram Christina