lördag 5 februari 2011

Skönhet på tub....

Köpte en lite försenad födelsedagspresent till mig själv igår av de pengar som jag fick av mina svärföräldrar.




Har alltid varit lite skeptisk till skönhetsprodukter och som småbarnsförälder till 5 barn så hade jag helt andra prioriteringar...Fanns inte på kartan att lyxa till med något svindyrt märke.
Länge använde jag Oil of Olay för att min mamma gjorde det. Bra pris och helt ok produkt. Har testat lite olika märkessmink men egentligen inte märkt någon större skillnad trots STORA skillnader prismässigt.

Har väl kanske inte någon direkt problemhy men dessa PORMASKAR!!! Vart kommer de ifrån....? Och trots att jag vet att det inte är alls bra för hyn så står jag där och trycker framför spegeln tills näsan lyser som ett stoppljus och maken undrar om jag är ledsen för något.........-)!



Nu är det slut med det! Nu ska jag testa det nya......EXFOLIERING!! Hade inte hört detta ord tidigare...?
Det är i alla fall peelingmask man använder över ansikte och hals och låter sitta på i ca 10 minuter. Krämen innehåller enzymer som äter upp de döda hudcellerna (huga) och samtidigt sänder signaler till kroppen att producera nya.
Fick också veta att det tar lika många behandlingar som man är år innan man ser skillnad......ojojoj 47 behandlingar!! Ska börja bums..:-)

Med i presentkartongen finns oxå en booster som ska göra att huden får mer lyster och att fina linjer minimeras (tackar vi för) + en skin hydrating masque som ger extra fukt.
Känner att jag nog måste läsa på innan jag börjar för detta är en hel vetenskap...:-)

Vad använder ni för produkter och vad är det som är bra tycker ni?


Kram

9 kommentarer:

Anna sa...

Det är faktiskt skillnad på produkter tycker jag :-) Dermalogica är nog superbra vad jag hört själv använder jag exuviance och är helnöjd. Brukar fynda och köpa allt på amazon till en tredjedel av priset så får mina usa vänner ta med det hem till mig så slipper jag frakten med som en sann knalle haha. Ha en trevlig lördag och lycka till med produkterna :-)

Miruschka sa...

Jag brukar faktiskt använda Apotekets hudprodukter, de funkar bra på mig och är MYCKET billigare än om jag skulle köpt på Kicks typ.

Hoppas du får en fin kväll!

Anonym sa...

Hoppas att dessa små ätande saker inte äter upp hela dig! Jösses, det låter farligt tycker jag! Helt ärligt, vad kostade detta lilla paket? Kram Annicka

Vardag och flärd sa...

Berätta gärna resultatet! Själv använder jag L´Oréal dagkräm, mest bara för att det blev så och det finns att köpa på Ica. Pormaskar är ju ett elände, men de försvinner under sommartid så det är ju en längtan till sommaren nu.
Visst är det kul att vara lite lyxig ibland.
Ha en fin lördagkväll!
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Glömde säga att jag tycker du är vacker även utan Dermalogica!
Kram igen!
Eva

Hemma hos Märtha sa...

Hej på er!!
Kan helt ärligt säga att jag inte skulle köpa så dyra produkter om det inte var en "present"....kostade 450,-. Har hört så mycket om just Dermalogica så jag får väl testa och se om det gör någon skillnad. Tror att det handlar mycket om vad man har för hudtyp, hur känslig eller torr/fet hy man har...
Kram på er!!

mariaikos sa...

Jag använder apotekets produkter till ansiktet, men till kroppen har jag alltid använt LdB lotion.
Ha en trevlig söndagkväll!

Efwa - Medea sa...

Jag använder Mary Kay och har gjort sen 98. Är supernöjd.
Men det ska bli spännande att se vad du tycker om dermalogica.

Marias Collage sa...

Ja hudvård är ju faktiskt viktigt för att bevara sitt ansikte :)
Efter tips från en vän började jag använda en serie från apoteket, Cliniderm. Passar mitt ansikte fint, och är helt OK i pris. Från att enbart tvättat bort sminket med tvål, och kanske smörjat in mig ibland, är jag nu riktigt "duktig" och rengör, smörjer och har mig. Huden mår helt klart bättre!
Hoppas du trivs med dina nya produkter!
Hälsar Maria