fredag 4 februari 2011

Fredag....:-)

Bästa dagen i veckan...:-)!!




Var uppe tidigt och körde Marica till sjukhuset....Hon ska operera ut en visdomstand....Huga...roten har tydligen trasslat in sig  så det gick inte att bara dra ut den...Håller tummarna för att det går snabbt och smärtfritt!!

Igår kväll var det öppet hus på alla gymnasium här i Borås för föräldrar och blivande elever så Rebecka och jag åkte till det gymnasium där hon vill gå! Herre Gud vad roligt det verkar!! Finns ju så många intressanta utbildningar att välja mellan!!! Så många olika inriktningar!

Annat var det på min tid.......(låter som att det var på stenåldern)....Då fanns det några få grundutbildningar och ALLA tjejer ville bli sjuksköterskor...:-)!!
Undras vad man skulle ha valt nu om man fick börja om....??

Nu ska jag ta tag i livet men vi hörs säkert senare!!
Kram

4 kommentarer:

mariaikos sa...

Håller med dig: fredag bästa dagen!
Om man ska välja yrke här var jag bor, så är det gruvarbetare,nu vill alla jobba med det eftersom lönen är så mycket bättre än i vården. Men man undrar ju hur det kommer fungera i framtiden om så få väljer vården.( själv gick jag vårdlinje- barn o ungdomsinriktning,då på stenåldern...)
Ha en trevlig fredag!

Vardag och flärd sa...

Gymnasievalet är inte lätt men med en massa år inom arbetslivet vet man NÄSTAN vad man skulle valt, tror det hade blivit trädgårdsmästare, även om jag älskar mitt nuvarande jobb. Min dotter ändrade sig när hon hade gjort sin utbildning och fann något hon tyckte var bättre och blev klar vid 26 års ålder. Så väljer man inte rätt första gången kan man ju ändra sig, men visst är det svårt att veta innan man har jobbat.
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Hemma hos Märtha sa...

Hej på er Maria och Eva.
Håller med er båda om att det verkligen inte är lätt att välja när man är ung och inte har någon arbetslivserfarenhet!! Jag hoppade över gymnasiet helt för jag fick fast jobb....pengarna lockade..:-). Men för ca 10 år sedan läste jag in gymnasiet + 1 år på yrkesinriktad linje textil...Så det är ju aldrig för sent!
Ha en mysig fredag båda två!!
Kram
Anne-Lie

Miruschka sa...

Jag skulle nog antingen ha valt att bli bibliotekarie eller något inom heminredning:) Det är de två saker som intresserar mig mest, men jag valde att bli förskollärare!

Ha en härlig fredag!
Kram♥