torsdag 10 februari 2011

Grattis Rebecka....:-)

Hej allihop! Har inte blivit något inlägg på några dagar...känns konstigt....har saknat er! Har varit en tuff men rolig arbetsvecka så jag har varit ganska knockad på kvällarna. Nya utmaningar väntar....

Idag har vi firat Rebecka som blir 16 idag...(hon har förbjudit mig att lägga upp en bild på bloggen...)...och det respekterar jag såklart....:-)
Fixade lite Grekisk lasagne och till efterrätt hade Rebecka bakat en kladdkaka som vi smaskade i oss med gott samvete.....!!











Fixade lite Grekisk lasagne och till efterrätt hade Rebecka bakat en kladdkaka som vi åt med hallon och vispgrädde....Gott!!!

Recept:
Stek köttfärs med hackad lök och vitlök. Häll i krossade tomater och krydda med salt, svartpeppar och basilika. Gör vit sås. Varva färska lasagneplattor, köttfärssås och vit sås i en smord ugnsfast form. Avsluta med vit sås. Lägg på svarta oliver och körsbärstomater. Bryt fetaost i bitar och strö över. Strö även lite riven ost ovanpå. Toppa med basislika. In i ugnen i ca 15-20 min.

Försökte göra mig till lite och lade hela kvistar med tomater på...Har sett det på en del recept och jag tycker att det ser så gott ut...men kvistarna försvann ner i såsen och familjen bara skakade på huvudet åt mig...!!

I morgon är det FREDAG!! Tjoho..:-)
Tycker att det är hög tid för en tävling.....tycker inte ni...:-) Håll utkik i morgon!!

Kram på er!!

2 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Vad är det för utmaningar som väntar??
Tack för receptet, perfekt i helgen, satt just och funderade på vad jag ska hitta på till lördagsmiddag.
Ha det fint!
Kram Eva

Maliva`s verden sa...

Så spennende oppskrift på lasagne du deler...Den skal jeg notere meg. Koselig blogg du har også. Takk for titten.
Klem fra Maliva