lördag 2 april 2011

En riktig skönhet!!

När jag och 4 av barnen flyttade in hos Bosse och hans dotter, för snart 9 år sedan,  fick vi stuva undan en del saker på vinden för att få plats med mina möbler + en del nya förvaringsmöbler.

Med en familj på 7 personer på 5 sovrum så förstår ni att det var lite trångt...men det funkade hur bra som helst för att ALLA ville samma sak! Åren har gått och nu har ytterligare 3 barn flyttat hemifrån....fast vi har ju fyllt på lite med Samuel förstås...:-)
Men helt plötsligt har vi fått mer plats, ett eget kontor och tomma skåp...... så nu har vi börjat ta ner godbitarna från vinden igen.

Idag har maken plockat ner en riktig skönhet...:-)







Denna spinnrock har varit Ellinors mammas men hon vill inte ha den tillbaka.....till min stora glädje!!!







Efter lite skurande så stod den där....så grann och fin.....!




Jag vet inte riktigt hur den fungerar men jag tänker ta reda på det och se om den fortfarande går att använda.






Ikväll skulle vi egentligen haft besök av våra vänner Anders och Lena men Samuel har haft ont av astma hela dagen och nu i eftermiddag fick han feber, stackaren!! Så vi fick flytta fram vår "date" två veckor....

Hoppas att ni har en mysig lördagskväll allihop!!
Kram

5 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vacker spinnrock, gillar de små piggarna på insidan av hjulet. =0)
Roligt att du vill vara med och tävla hos mig, lycka till!
Ha en fin lördag.

Kram Emma

Mariette sa...

En sån härlig blogg du har! Jag håller med om att spinnrocken är fin, önskar mig en själv.
Må så gott!/ Mariette

Anonym sa...

Hej Anne-Lie!
Tycker absolut att du skall lära dig spinna, säg bara till så skall jag visa dig.
kram Christina

Miruschka sa...

Ja det var en riktig snygging! Vad kul att få plocka fram gamla saker som är undanstoppade, de blir ju som nya igen:)
Ha en fin söndag!
Kram♥

Anonym sa...

Sån fin spinnrock! Snyggt med de bruna detaljerna! Hoppas Samuel mår bättre idag! Kram Maria