söndag 10 april 2011

Vår på trappan....

Igår hade vi underbart väder här....solen sken och det blåste inte alls lika mycket som i fredags...så vi vårröjde lite i trädgården. Maken sopade och tömde komposten....jag planterade blommorna jag köpt och tvättade fönstren. Härligt att äntligen kunna vara ute utan att frysa!! Man får så mycket energi och vill ta tag i allt!

Blev i alla fall lite vårfint på trappan....men den rostiga kronan får jag nog sätta någon annanstans... på en mindre zink kruka med någon buske eller kryddväxt....







Älskar mitt olivträd! Detta ska få flytta ut på altan när det blir lite varmare!



Idag blir det mer trädgårdsfixande....ska skura av utemöblerna så kanske vi kan ta den första riktiga fikan ute i eftermiddag...:-)

Ha en skön söndag i solen!!
Kram

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Vi har fortfarande mycket snö kavar på vår tomt, så allt fixande får vänta ett tag till.
Inte heller finns det penséer att köpa än i handeln, så det får också vänta.
MEN, den som väntar på något gott;)
Kram♥

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen! Kika in hos mig, jag har en liten överraskning till dig... ;0)

Kram Emma

House number 15 sa...

Så fin är inte mitt olivträd
som ditt! De är svåra att övervintra
men det kanske tar sig när det får komma ut
i solen.

Ha det gott!
C

Anonym sa...

Så snyggt med krukan och kronan som passar i färg! De är snygga tillsammans så som du ställt dem! Vilket fint olivträd du har! Den verkar trivas bra hemma hos Märtha;)! Fick ett litet olivträd en gång men jag lyckades ta ihjäl den. Ha en bra start på veckan! Kram Maria