tisdag 19 april 2011

Mot Blåkulla.......

eller......... ??

Vår 1:a med kök

Har nämnt att vi inte ska fira påsk här hemma....därav min magra påskpyntning!
I stället ska vi ta vår 1:a med kök och dra iväg till Lidköping ihop med våra kompisar. Det blir första turen i år och vi håller som bäst på att fixa och packa i ordning det som ska med....bla lite påskpynt och påskmat...




Är fantastiskt skönt att bara koppla på husvagnen och dra iväg! Man behöver inte åka långt för att byta miljö och inte behöver man städa eller rensa ogräs....bara vara tillsammans. Helt kravlöst!




Har inte alltid gillat tanken på camping...
Var med om en väääääldigt händelserik husvagnssemester ihop med mina föräldrar när jag var i tonåren!
Pappa hade hittat en husvagn som vi fick hyra i en vecka....DET var husvagnen som Gud glömde!!

Ska inte gå in på detaljer men det startade med att mamma klämde fingret i bildörren.....vi fick 2 punkteringar varav den ena på husvagnen (inget reservhjul) och den andra på bilen (inga verktyg)......problem med att få upp förtältet och en jäkla massa mygg (vi var i Dalarna).....och mycket mycket annat!
Efter det tänkte jag....ALDRIG MER!!!

Men så träffade jag Bosse och sakta men säkert har jag förstått att uppskatta vår husvagn! Nu tycker jag att det är riktigt mysigt att krypa in i detta lilla bo....blir intimt och mysigt!
På dagarna åker vi iväg......då blir det lite shopping och kanske en tur till Läckö Slott och Spiken....och så grillning på kvällarna....:-)!

Vad ska ni hitta på i påsk?

Kramiz

5 kommentarer:

Miruschka sa...

Hos oss blir det fullt hus, fyra av fem döttrar kommer att vara hemma. Inte alla dagar, men ändå:)
Jag gillar det där med husvagn också, men de yngsta döttrarna tycker det är SÅÅÅ töntigt;) Det blir kanske av när J och jag blir på två!
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Tack snälla vän för dina fina hälsningar!
Hoppas ni får det riktigt härligt i husvagnen och lite mysig shopping! Men jag trodde ju vi skulle ses på Blåkulla??!!
Kram Eva

mariaikos sa...

Så mysigt att åka iväg med husvagnen. Våran står ännu i vinterförvaring i ett "husvagnsförråd" som vi hyr en plats i.
Vi ska bara vara hemma under påsken.
Ha en trevlig påsk!
Kram!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen och tack för din söta födelsedagshälsning!
Vi köpte faktiskt vår första husvagn i höstas och ska ut på premiärtur snart - spännande! Jag har varit lite anti, precis som du, men nu är jag sugen, tror att det kommer att bli jättemysigt. =0)
Ha en fin kväll!

Kram Emma

♥ Carina ♥ sa...

Det låter mysigt med en sväng med husvagnen. Vi får goda vänner på besök idag, resten av helgen har vi inte planerat. Jo, det blir väl en sväng till Blåkulla med kvasten. Vi ses kanske där :)
Kram