söndag 3 april 2011

Söndagsfix....

Idag har vi grejat lite här hemma.....bla har vi hämtat hem en Cross Trainer från min mamma som hon inte ville ha kvar...Perfekt att träna på några gånger i veckan nu innan bikinisäsongen börjar...:-)!

När jag var i butiken Prillig häromdagen så hittade jag en jättegullig bok: Galen i garn. En färgstark bok med roliga virk-och stickmönster mönster på bla, mormorsrutor, disktrasor, grytlappar och annat roligt i fina, färgglada bomullsgarner.











Finns också tips om att virka i tygremsor....man kan egentligen virka i de flesta textila material bara de är någorlunda mjuka så gamla lakan, dukar eller sjalar passar perfekt.......Man kan virka mattor, golvkuddar, grytlappar, brödkorgar med mera....Bara att testa.....







Blir sugen på att testa att virka mattor av tygremsor....Har ju ingen vävstol (ännu....-) så jag får väl virka mina mattor....:-)

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram

6 kommentarer:

Miruschka sa...

Jag har fått en beställning av Bea på några virkade elefanter, vi får väl se hur det går med det;)
Att virka golvkuddar och mattor verkar kul, men å andra sidan så är all virkning roligt!
Kram♥

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilken inspirerande bok, härliga färger! Själv är jag sugen på att virka en pläd med mormorsrutor men jag har ett litet problem...jag kan inte virka... =0)
Ha en fin kväll!

Kram Emma

Anonym sa...

Ja, jag såg att hon hade en del garn och virkgrejer i butiken. Inspirerande bok du hittade! Det blir spännande att få se dina fina virkade alster framöver! Dottern pekade på en virknål i butiken och sa att hon vet hur man använder den. Tur hon har syslöjd i skolan när inte jag kan lära henne. Tips! Gå in på butiken Greta & Annas bloggsida(www.gretaoanna.blogspot.com)och kika på hur de klätt om en gammal stol! Kanonfin med virkade mormorsrutor! Ha det så bra i veckan! Kram Maria

Marias Collage sa...

Javisst är det en härlig bok! Gillar att det är så kreativt och färgglatt. Jag har virkat en brödkorg i tygremsor ur boken, lätt och roligt tidsfördriv.
Ha det gott :) Kram

mariaikos sa...

Min äldsta dotter har köpt en cross-trainer .
Förstår om du blir sugen på handarbete , så härliga bilder. En sån rund matta är snygg tycker jag.
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Dom är så fina dom där plädarna med mormorsrutor. Men jag är helt hopplöst dålig på att virka. Kan inte alls rättare sagt :)
Kram