fredag 8 april 2011

Fredagsgott....

Nu är huset fredagsstädat...skönt....och jag har handlat maten till ikväll och lite blommor som jag ska plantera i morgon. Tänkte gjort det idag men det blåser fortfarande så mycket så man tuggar sand så fort man kommer utanför dörren. Lite Penseér blev det i alla fall, ett olivträd och lite annat smått och gott...

Ikväll ska maken på pokerkväll så vi andra ska ha lite fredagsmys.......Blir tacogratäng och sallad och ett litet glas rött.

Tänkte tipsa om en supergod dessert: Jordgubbs-och lime Pannacotta. Den bjöd vi våra gäster på när vi gifte oss för snart 2 år sedan. Jag gjorde den förra lördagen till 3-fikat....Jag åt en annan variant (LCHF)....vispad grädde mixat med färska jordgubbar.....inte fy skam den heller...:-)




Recept:
3 dl vispgrädde
4 tsk strösocker
2 gelatinblad
2 burkar Kessella jordgubb/lime

Dekoration: jordgubbar och ev. citronmeliss

Koka upp grädde med strösocker. Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten ca 5 min. Krama ur bladen och lägg i grädden och rör om så att de smälter. Låt svalna något. Blanda i kessellan. Rör noga. Häll upp i portionsglas och ställ in i kylen i ca 3 timmar eller över natten.
Dekorera med skivade jordgubbar och citronmeliss.
Ät och njut!





Kram!!

5 kommentarer:

Emma sa...

Ser gott ut :)

Miruschka sa...

Jag ÄLSKAR pannacotta, gud så gott det är!! Synd bara att det är socker i, men å andra sidan kan man söta med annat!
Hoppas du har en mysig kväll!
Kram♥

Vintage House sa...

oj så gott det ser ut....
ha nu en skön skön helg
kram
sandra

Anonym sa...

Den är jättegod den efterrätten!! Så snyggt allt var på bricka, vilka fina färger tillsammans! Riktigt vår!
Ha en trevlig helg! Kram Maria

♥ Carina ♥ sa...

Mums! Så gott det ser ut!
Kram och ha en skön söndag!