söndag 22 maj 2011

Gröna fingrar?

Vi har haft en otroligt mysig helg tillsammans med William och Emina! De kom igår eftermiddag och blev hämtade för en stund sedan! Vi har ätit och fikat, spelat spel och fikat igen...:-)



Emina hjälpte mig att få ner fröerna i pallkragarna och bättre och mer hängiven hjälp får man nog leta efter! Hon släpade jordsäckar, planterade och vattnade.....Är inte van vid att någon i familjen engagerar sig i mina planteringar så jag tyckte det var jättekul!




Så nu är alla fröer nere i jorden. I de vita avlånga plastlådorna har vi sått frilandsgurka....! Ska köpa fiberduk och täcka odlingarna med, både för att fröerna ska gro lite snabbare och för att förhindra djurangrepp så långt det är möjligt!



Idag har vi också varit ute och grejat lite...har varit fint väder men lite blåsigt. För en stund sedan var det som att naturen höll andan en stund...sedan kom ösregnet....Bra för min plantering..:-)

PS! Ni har väl inte missat att första säsongen av Solsidan börjar sändas i repris ikväll....:-)
Ha en fortsatt mysig söndag!
Kram

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken händelserik och fin helg ni verkar ha haft hela familjen! Roligt när de små också tycker det är roligt med plantering! Vi har också planterat i dag! Dottern har planterat ett par jordgubbsplantor och en smultronplanta utanför lekstugan (i krukor) och jag vita blommor i krukorna på framsidan. Conversen blev väldigt uppskattade på dopet och beundrade av många! Ha en bra fortsättning på veckan! Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Så gott att få ha barnbarnen hos sig! Och vad bra att du fått såhjälp! Jag fantiserar om när mitt lilla barnbarn kan vara med mig i trädgården och pyssla, det ska bli roligt om ett par år.
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Garnet till filten har jag köpt på Citygross och jag har virkat ihop alla rutona, tycker det blir snyggare än att sy ihop. Det är så skönt att sitta och virka rutor vid tv-n.
Min svärdotter vill nog köpa ett par converse av dig för jag har inte lyckats virka några än.
Kram Eva

Granne med Selma sa...

Surfade runt och hamnade hos dig. Nu blev jag inspirerad att sätta igång med min kryddträdgård. Tack :-)

/Sussie

mariaikos sa...

Vad fint du gjort med dina odlingar , hoppas det blir mycket gott som växer.
Tur du hade en sån duktig liten hjälpreda med dig.
Kram!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så mysigt ni har haft, låter så härligt att få lite hjälp i trädgården av de små! =)
Ha en fin dag.

Kram Emma

Camilla sa...

Hej Anne-Lie!

Å det låter som en mysig helg:) Vilka fina lådor du har. Jag har bara en - skulle vilja behöva fixa till två till i år. Men spenaten frodas fint under fiberduken.

Önskar dej en fin vecka - kram!