tisdag 10 maj 2011

I mina pallkragar......

Har äntligen kommit iväg till Blomsterlandet och investerat i en massa frön till mina pallkragar.
Finns så mycket att välja på bara så det tog en hel evighet att bestämma sig för vad jag egentligen ville ha.

Har 4 pallkragar som nu står på plats, fyllda med jord. Det som återstår är att köpa täckbark som ska ligga på gångarna runt dem + lite annat som jag ska visa när det är på plats. Ser inte så roligt ut ännu..:-)

Nr. 1 ska fyllas med jordgubbsplantor. Har planterat ner de gamla som klarat vintern men ska köpa till så att pallkragen blir full. Så gott att gå och plocka och äta....!



Nr. 2 ska fyllas med olika salladssorter bla, romansallad, röd plocksallad, vanlig huvudsallad och ruccola.
En måltid utan sallad är en halv måltid i mina ögon så nu hoppas jag verkligen på att dessa frön tar sig.




Nr. 3 ska fyllas med morötter, rädisor, salladslök och purjolök. Ska även köpa till lite gul lök och vitlök så har vi alla lökar vi behöver...:-)




Och i nr. 4 ska jag ha lite smått och gott som gurka, mangold, spenat, persilja och sockerärtor. Ska köpa till dill och eventuellt någon sommarblomma också, sedan får det räcka.
Såg att Blomsterlandet hade en tornformad ställning som kommer att bli perfekt för ärtorna att klättra på.

Nu håller jag tummarna för att det fina vädret håller i sig till helgen så att jag kan få ner alla fröer i jorden.

I morgon ska jag på tjejkväll så om vi inte hörs önskar jag er en riktigt mysig onsdag!
Kram
Ha en riktigt skön onsdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får nog starta försäljning i kvarteret där du bor med ekologiska grönsaker! Köerna kommer ringla långa! Så underbart med alla grönsaker och bär! Hoppas oxå att vädret håller i sig! Ha det så bra! Kram Maria