söndag 1 maj 2011

Söndagsfix....

Helgen bara rusar förbi i ett rasande tempo.....redan söndag idag!!




I fredagskväll kom mitt äldsta barnbarn William hit för att sova över.
Han och Samuel skulle ha killkväll...pyamasparty...kuddkrig.....ja jag vet inte allt....enligt Samuel....-)

Vi åt tacos och sedan spelade killarna TV-spel och käkade lite godis! Mysigt!




Igår var det soligt och stundvis väldigt varmt så vi var ute i stort sett hela dagen och grejade. Äldsta dottern Ida med familj kom och åt lite kombinerad lunch/fika mitt på dagen: blev grillad korv med bröd och rabarberpaj med halvsmält vaniljglass......gott!
Första rabarberpajen med fina späda, krispiga rabarber från trädgårdslandet.




På eftermiddagen skurade jag altanräcket på framsidan....blir så fräscht och vitt när det är nyskurat. Har lite kvar så jag ska snart ge mig ut och fortsätta.




Satte en massa lökar i höstas och nu har mina Pärlhyacinter, eller mormors tofflor som jag kallade dem när jag var liten, kommit upp.....Tycker att de är så söta!




Verkar också som att Pionerna som jag planterade för 2 år sedan äntligen har tagit sig. Var så liten och ynklig förra våren men nu har de redan kommit en liten bit på väg så i år hoppas jag på blommor i babyrosa  som doftar ljuvligt!

Blev inget slipande av altangolvet i helgen.....Maken började men för grannsämjans skull ska vi hyra en slipmaskin i veckan som inte tjuter så infernaliskt (låter som värsta tandläkarborren)! Det isar i mina tänder när den är igång och den låter mer än vad den slipar så det är många timmar som vi/grannarna  måste stå ut...:-)!

Nä nu är det dax att stänga ner och gå ut! Önskar er alla en mysig söndag!
Kram

7 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej här är de lite sol mellan de mörka molnen o de blåser rätt kallt, brrr.

Va fint det var i din plantering o i rabatten också. Ska nog också skaffa mig en pion i år.

Har varit ute o fixat o rensat i rabatten. Har planterat två stenpartiväxter jag hittade på ica.

Nu tar jag de lugn inne, snart vaknar nog lilltjejen.

Ha en skön första maj
Kram Camilla

♥ Carina ♥ sa...

Vilka fina blombilder!
Här har det varit kyliga vindar de senaste dagarna. Våren kom liksom av sig lite... :)
Ha en skön söndagkväll!
Kram

Anonym sa...

Tack för hälsningen! Nu är vi på benen igen allihop, "smala" inför den stundande veckan:!

Det är ju den mest underbara tiden nu med allt som gror och ljuset och värmen(förhoppninsvis)! Nu ser man plötsligt alla som bor i kvarteret ute innan har alla suttit inne och murvlat. Ha en bra vecka! Kram Maria

mariaikos sa...

Vad roligt att du har en liten son som kan vara kompis med ditt barnbarn.
Mycket ute pyssel för dig ser jag.
Mina favoritpenseer är den färgen lila-vit som du har på nedre pensebilden.
Kram!

LyckligaPraliner sa...

Mormors tofflor?! Hihi :) Har inte alls tur med min pion. Gör väl helt fel förstås...

Det vita dårhuset sa...

Va gulliga ni är som tänker på grannarna =)
Låter som barnbarnen haft en riktigt rolig kväll!

Ha det gott och ta hand om dig.
Kram Erika

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen! Vad mysigt att få mysa med barnbarnet (fint namn har han också...precis som min lille plutt!) =)
Vad roligt att dina pioner verkar trivas, det är verkligen en härlig blomma!
Ha en fin kväll.

Kram Emma