onsdag 18 maj 2011

Mitt olivträd!

I förra vecka annonserade City Gross att de sålde Olivträd för bara 119,-! Hutlöst billigt så jag var bara tvungen att åka dit.




 Visade sig vara ett träd på 1,5 meter men jag slog till och köpte ett, tryckte in det i min lilla bil och åkte hem.



Frågan är vart man ska ställa det för att det ska trivas? Någon som vet? Ute eller inne? Gräva ner eller i kruka?




Först stod det i hallen i några dagar......




Sedan fick det flytta ut på vår altan.....




Nu står det i vårt badrum tillsammans med en fjärilslavendel.....och där får det nog stå tills värmen är tillbaka. Vart tog den vägen förresten? Känns som höst ute!



Kram på er!

9 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Ååååh - hörde talas om det där men trodde det var en myt!!! Mig ska du tyvärr inte fråga om skötselråd, jag är glad om jag får mitt lilla, lilla olivträd att överleva sommaren... ;)
Ha en fin kväll, vännen!

Kram Emma

Det vita dårhuset sa...

Å jösses vilket träd =)!!! Jag ville också ha ett men kom aldrig iväg.....

trevlig kväll!!!
Kram Erika

mariaikos sa...

Vad billigt olivträd.Jag vet ingenting om tädgård , vi har ju inte samma förutsättningar i norr.
Vilken fin lavendel.
Så fint med nya gardiner i husvagnen.Vi har fina kappor som förra ägaren ( min mans brors fru) sytt, men sidogardinerna i vitt är kvar.Vi har en gammal husvagn, en polar 520 -88 årsmodell men den är välbehållen och eftersom vi känner dom som ägt den vet vi hur noga dom varit med den.
Kram!

gunsan sa...

Ohhhh olivträd, vad suktad jag blir, det har jag velat ha länge;)

Undra bara vad man gör av trädet under vintern????

psst. hittade dig inne hos mariaikos;)
kramizzzz

Ellinor sa...

Vad glad jag blir att du vill vara med i min utlottning! Och vilken mysig blogg du har!
Tyvärr har jag inga tips när det gäller olivträd. Drömmer om ett men är rädd för att det skulle dö rätt fort hos mig...
Kram
Ellinor

Anonym sa...

Det var ett maffigt olivträd och för en riktig spottstyver oxå!! Jag ska INTE tipsa om några blområd, då lär den krokna med en gång! Ha det så bra! Kram Maria

Miruschka sa...

Jag var på Coop igår där de sålde olivträd för 199:-, det tyckte jag var NOG billigt. Du har alltså gjort ett riktigt fynd:)
Hoppas du får en fin torsdag!
Kram♥ och god morgon

Vardag och flärd sa...

Det var ett fint olivträd till en billig peng! Värmen kommer nog snart igen så du kan flytta ut det.
Kram Eva

♥ Carina ♥ sa...

Jag har nyligen skaffat ett olivträd och jag har mitt på vår inglasade altan.
Jag hoppas verkligen att det överlever, både ditt och mitt :)
Kram