måndag 2 maj 2011

Time out!

Ibland när jag har kört på i 120 ett tag utan att lyssna på kroppens varningssignaler så tar den en Time out!! Blir som att jag får influensa, är yr och har ingen som helst ork i kroppen.
Så har det varit idag och det är först nu sent på kvällen som jag känner mig "normal" igen... Måste verkligen bli bättre på att ta det lite lugnt!
Men det är lättare sag än gjort......Vi har grejat heeeela helgen....:-)


Har skurat färdigt altanräcket på framsidan.....Blev vitt och fräscht igen.




Planterade två olika tomatsorter i varsin kruka. Ska vara lättodlade och kunna klara sig utan växthus.




Vi har massor av svartmyror på vår tomt och de ihop med lössen förstör våra fruktträd så vi har tidigare hällt en massa Myrr i jorden. Gillar inte att använda gift men det har verkligen varit effektivt ihop med en klistrig tejp som vi sätter runt stammen.




Men så hörde jag av en jobbarkompis att man kan plantera lök tätt intill stammen och att detta ska hålla myrorna borta.
Så nu har jag tryckt ner vitlöksklyftor tätt intill stammarna och lite smultronplantor.
Ser lite tanigt ut just nu men det blir fint när plantorna har växt till sig och kanske kan vi plocka lite smultron från dem redan i sommar!

Nej nu är det dax att hoppa i säng!
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen dags att lyssna på kroppen!! Farligt att köra på för hårt och för länge! Bra att du känner igen signalerna.
Ha det så bra! Kram Maria

(ps,strunta i att göra klart conversen nu - det är helt ok att de blir klara till semestern istället. Ingen press!)

mariaikos sa...

Du måste bli bättre på att bara vara o ta det lite lugnt.Min son i Göteborg skrev nyss ett liknande inlägg som du men han grejar ju inte i nån trädgård utan brinner för träning o har också svårt att ta det lugnt ibland.
Lyssna på din kropps signaler!
Carpe Diem!
Kram!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hallojsan! Du måste vara rädd om dig, vännen. Inte bra att du blir "svajig".
Smultron är så härligt, vi har ett stenland där smultron har fått sprida sig. Både vackert och gott! =)
Styrkekramar från mig till dig!

Marias Collage sa...

Usch och fy, ja det gäller att känna igen sin kropps signaler när det är dags att varva ner.
Hoppas du är pigg och alert nu ;)
Rent och snyggt ute och förhoppningsvis hela träd och lite smultron senare :)
Må gott! Kram Maria