tisdag 17 maj 2011

Pimpa husvagnen....

Gardinerna i de flesta husvagnar är så tråkiga tycker jag! Alltid i ett glansigt slinkigt material med knepiga mönster och fäger. Det var det första vi tog ner när vi köpte vår husvagn. Kvar är tunna gardiner i vit nylon....men jag tycker att de också är ganska tråkiga....så intetsägande.
Man måste ju kunna fixa nya gardiner till husvagnen likväl som till hemmet?


Väldigt ostrukna rullgardiner....-)

Så nu har jag köpt rullgardiner i lite shabby chic-stil som jag ska hänga upp i husvagnen. Gardinerna hänger inte på någon vanlig gardinstång utan har små fästen som man drar i en skena. Får helt enkelt sprätta bort dem från de befintliga gardinerna och sy på dem på mina nya.





Snart ska vi på föräldramöte till skolan inför Samuels skolstart i 0-klassen till hösten. Usch vad tiden går fort!! Var inte länge sedan han var min lille bebis...nu är han stora killen och ska lära sig läsa och räkna.

Ha en mysig kväll!
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga gardiner! Ni kommer glänsa på campingen i sommar:)! Spännande med skolstarten till hösten! De blir så stora med en gång! Då får leka på en skolgård utan staket...hu! Tiden går så fort!! Ha det så bra! Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Jag håller med dig, har nog aldrig sett en husvagn med fina gardiner! Bra att du ar saken i egna händer och gör det trevligt, dröjer nog inte länge förrän övriga följer ditt exempel!
Kram Eva

Marias Collage sa...

Snygga gardiner!! Husvagnen blir nog riktigt snygg i dessa :)
Ja tänk vad tiden går fort! Tänker på min lilla sessa som bara har tre år kvar till första klass och bara två år till "nollan", spännande! Må så gott!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilken bra idé! Det finns inget fulare än husvagnsgardiner... Vem är det egentligen som designar dem??? =(
Ja, de små de växer för fort, vi hänger inte med!

Kram