fredag 6 maj 2011

Nästa födelsedagsbarn.....

I morse satt en förväntansfull liten 6-åring i soffan och bara väntade på uppvaktningen.....Samuel har alltid varit väldigt morgonpigg och att väcka honom med sång är stört omöjligt.... så vi har gjort om proceduren lite....:-)



Lyckan var stor när han fick sitt NinjagoLego.....Det enda han önskar sig...säger han..:-)




LEGO har verkligen förändrats sedan jag var barn.
Då var det bilar av alla de slag, brandstationer och bondgårdar man byggde....nu är det Star Wars, Indiana Jones och Ninjago som gäller .....Superhjältar och bovar...
Gillar egentligen inte att det är så mycket vapen bland leksakerna.....men maken säger att jag överdriver.....Han jämför med att leka cowboy och indian eller polis och tjuv....ja kanske det är så.....men jag gillar det inte i alla fall.....!

Är det bara jag som är löjlig eller vad tycker ni?

Idag är det städning och förberedelse för kalaset i morgon som gäller. Putsa fönster ska jag oxå försöka hinna med..:-)
Har lovat Samuel att vi ska fika med blåbärspaj i eftermiddag....vi firar lite, bara i familjen idag, så den ska också fixas....så det är bara att sätta fart...:-)!

Önskar er en härlig fredag!!
Kram

2 kommentarer:

Elsa och Helena sa...

Grattis till sonen...det syns hur lyckad presenten blev:) Kram Helena

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hihi - det där känner jag igen med en 7-åring här hemma, lego överallt! Ninjago är dessutom det ENDA på önskelistan här också till födelsedagen...i augusti! =) Jag håller med dig, det är mycket vapen och våld i dagens leksaker men tror tyvärr inte att det är så mycket att göra något åt. Det de inte får hemma leker de med hos kompisar istället... =(
Ha en riktigt mysig tacokväll i kväll och en härlig dag i morgon!

Kram Emma