söndag 29 maj 2011

Kärringkörd....

Japp...det är min bil det! Ja det kanske inte var riktigt så mannen på besiktningen uttryckte sig men det var precis det han menade!



Var som sagt och besiktigade min lilla pärla i förra veckan och till min förvåning gick den inte igenom.....trots att den "bara" är 7 år gammal??
Visade sig att jag inte bromsar tillräckligt mycket och tillräckligt hårt?
Så går det när man försöker köra miljövänligt...!!

Så i helgen har maken "roat sig" med att byta bromsbackar och skivor på båda sidorna bak så nu gäller det att bromsa ofta och hårt så att de inte oxå rostar ihop...:-) Lite ironiskt eller hur?

Kram

2 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hihi, och jag som fick höra att jag är "duktig" på att slita på bromsarna! *fniss*
Fortsätt du i samma stil, huvudsaken är väl att miljön mår bra, bromsarna går ju att byta ut! ;)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

MARIA I KOS sa...

Ja det var lustigt . Nu måste du bli lite mer tuff i din bilkörning .
Kram!