fredag 6 maj 2011

Nu är huset nystädat, fönstren är tvättade och tvätten hänger på tork....:-)!
Nu ska jag bara ner och handla all mat sedan är det banne mig fredagsmys som gäller!




Ikväll har Samuel beställt tacos och så får det bli....Är nog typiskt fredagsmat i många hem kan jag tro!




Istället för tårta blir det hallon/blåbärspaj med vaniljsås.




I morgon blir vi 26 personer här hemma.....och det är bara närmaste familjen.... (ändå är det några som saknas)...så vi är en stoooor familj! Bullrigt och rörigt  blir det men härligt när vi träffas...:-)!




Så vi hoppas på fint väder i morgon så att vi kan sprida ut gästerna lite varstans när vi ska äta, både ute och inne.

Ha en skön fredagskväll!!
Kram

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Det låter som du har en lika härlig och bullrig familj som jag har;)) Men hursomhelst så ÄR det roligt när man får träffas alla!!
Hoppas du får en underbar helg.
Kram♥

Vardag och flärd sa...

Nu får jag dåligt samvete, här är inte städat alls, ska jobba i helgen. Men vi ska ju inte heller ha gäster.
Ha det riktigt fint på Samuels kalas!
Kram Eva

mariaikos sa...

Nu har du hunnit en massa igen , glöm inte vila också.
Vilken glad födelsedagskille. Lego är jättebra. Det har mina pojkar ofta fått i present , det kommer ju nya byggsatser hela tiden.Kommer i håg när äldsta pojken fick en lego riddarborg- den gillade han att leka med.
Ha en trevlig kalasdag i morgon med din stora familj.
Kram!

Anonym sa...

Vad du har hunnit med mycket idag! Hoppas ni får trevligt på kalaset i morgon! Det ska ju bli fint väder så det har du beställt bra! Fin äggkorg, kan den vara köpt på Prillig, månne?! Har en likadan/liknande, de är jättesnygga! Ha det så bra & Trevlig Helg! Kram Maria