onsdag 11 maj 2011

I regnbågens alla färger....

Idag har det varit tryckande hett...Kändes som att det var dax för årets första åska, och mycket riktigt....På vägen hem kom några rejäla blixtar....hu....jag är inte tuff när det blixtrar och dundrar...!!
Hann bara innanför dörrarna innan himlen öppnade sig och det började regna.....och efter en halvtimma var det över....När jag tittade ut fick jag syn på den......




Så tydlig med alla sina färger! Naturen är verkligen förunderligt vacker!!
Men jag måste nog torka av linsen ....ser en mörk fläck som inte ska vara där!

Var bara tvungen att sticka ut näsan och lukta på regnet.....ja ni fattar nog vad jag menar.....när det luktar så där gott....varm, blöt asfalt.....alllt grönt....jorden....ja sommar helt enkelt....mmmm!!

Idag har min 16-åriga dotter varit på brandstationens klädlager ihop med sina kompisar och lånat lite kläder. Nu när de slutar 9:an tar de lite spexkort ihop med klassen!
Samuel blev eld och lågor..:-) när han fick syn på hjälmen och ville naturligtvis prova. Kunde inte låta bli att ta fota honom......


En blivande brandman kanske...:-)
 
Med hjälmen käckt på svaj!!


Ha en härlig onsdagskväll!
Kram på er alla!!


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin regnbåge! Det ser ut som om du fått med en blixt i fotot oxå?! Så roligt att de lyckats få tag på sådana kläder till spexet! Samuel passade riktigt bra i hjälmen! Ha det så bra! Kram Maria

mariaikos sa...

Vilken charmig brandman.
Vad du pysslar i din trädgård, grönt och fint har ni ,riktig sommar redan.Här har sista snön försvunnit på gården och maken har krattat.
Helgens kalas verkar varit trevligt. Skönt ni kunde vara ute.
Kram!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Ååh, vilket vackert foto! Regnbågar har en speciell plats i mitt hjärta - det var två på himlen när min yngste föddes. <3
Urgullig liten brandman, drunknar nästan i kläderna! =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Det verkar som att du också haft problem med Blogger - kommentaren jag la in i går är borta...
Hur som helst här kommer den igen: Regnbågar har en speciell plats i mitt hjärta, det var två stycken på himlen när vår minsta föddes!
Urgullig liten brandman, drunknar nästan i overallen. =)
Ha en fin kväll.

Kram Emma

Lantliv och Loppis sa...

Vilken regnbåge!!
Hoppas du har en skön lördagskväll!
Kram Ellen