söndag 6 mars 2011

Denna helg har vi börjat riva tapeterna i vårt blivande kontor.....eller ja.....ärligt talat så är det maken som rivit tapeter.....Mitt enda bidrag har varit att samla upp alla tapetrester i en sopsäck...:-)


Vårt blivande kontor..:-)

I samband med att vi renoverade köket investerade vi i en tapetborttagare från Claes Ohlsson och den har vi verkligen fått användning av. Väldigt smart apparat! Man fyller en behållare med vatten och sedan går ångan genom en slang ut till en fyrkantigt stort munstycke som man håller mot väggen en stund....sedan kan man, i bästa fall, få loss stora sjok tapet på en gång. Bra när man, som vi, ska måla väggarna och inte vill ha en massa synliga skarvar.




Så nu ligger 3 lager gammal tapet  i stora svarta sopsäckar.....:-)  I veckan är det spackling och målning som gäller....sedan kommer det roligaste.....att möblera...:-)
Håller vi oss bara friska nu så räknar vi med att kontoret ska vara så gott som klart efter nästa helg!!

Ha en skön söndagskväll!
Kram

3 kommentarer:

Miruschka sa...

Vi (eller rättare sagt min man!) brukar använda easy-up, som kan användas både vid målning och tapetsering. Helt suveränt!!
Ska bli spännande att se hur resultatet blir:)
Kram♥

mariaikos sa...

Vad roligt att få ett nyrenoverat rum. Spännande att se när det är färdigt. När jag ser stolen du har där på bilden kommer jag ihåg att vi har en likadan ute i bodan. Den ser ju fin ut,kanske måste hämta in våran.
Ha en trevlig söndagkväll!
Kram!

Miruschka sa...

Ooops, kom på att jag skrev fel, det ska vara EASY COVER som sätts upp:)
Hoppas du får en fin måndag!
Kram♥