tisdag 29 mars 2011

Utmanad!

Fick som jag skrev tidigare idag en utmaning från Linda med bloggen Lindas Lantliga där jag ska berätta 8 saker om mig själv. Var inte så länge sedan jag gjorde just det men jag ska försöka berätta 8 nya saker om mig själv...:-)!




1. Är mörkrädd: Har nog aldrig sett en skräckfilm för då skulle jag nog få mardrömmar och aldrig våga vara ensam. Vågar mig heller inte ut ensam och motionera om det börjat skymma. Familjen skrattar åt mig och frågar vad jag tror ska hända.....Vet inte.....Något läskigt!!

2. Är ingen skogsmulle: Vill vara det men är det nog mest i tanken. Men när jag väl kommer ut i skogen så fullständigt älskar jag det och lovar mig själv att snart göra om det men tyvärr brukar det dröja typ ett år tills nästa gång...:-)

3. Tränade redskapsgymnastik på tävlingsnivå när jag gick i grundskolan. Kunde både göra flick-flack och gå ner i spagat...och splitt....Familjen bara skrattar åt mig för nu klarar jag inte ens en armhävning...men det finns bildbevis!

4. Har varit hemmafru i 10 år. Min näst äldsta dotter föddes med något som heter Esofagusatresi, dvs. en delad matstrupe så det fanns inte någon förbindelse mellan mun och matsäck. Efter en kaotisk förlossning som slutade med akutsnitt så blev vi transporterade till Östra sjukhuset i Göteborg där hon fick gå igenom flera operationer som lyckligtvis gick bra. Men det var svårt att få i henne mat så dagis var inte att tänka på. Så jag fick vara hemma i 10 år och under den tiden födde jag ytterligare 3 barn. Allt är bra med min dotter nu, tack och lov, och jag är tacksam för att jag fick möjligheten att vara hemma med mina barn på heltid.

5. Älskar att titta på sjukhusprogram, framför allt förlossningar! Följer slaviskt En unge i minuten och tårarna sprutar när jag ser de lyckliga föräldrarna! Lever mig så in i programmet så jag tror knappt att jag andas och efteråt är jag helt stel i ryggen för att jag "hjälper till" .....:-) Skulle kanske blivit barnmorska??

6. Har fotfobi! Tycker fötter är äckliga...ja inte bebisfötter så klart!!Har blivit mycket bättre med åren men för några år sedan kunde jag inte gå i öppna sandaler....tills en jobbarkompis sa till mig att skärpa till mig......:-)...Tack för det Lena!
Efter mammaledigheten med Samuel fick jag byta avdelning och hamnade som av ödets ironi på skor&accessoarer....och nu provar jag av skor/stövlar på en massa olika fötter och det är superbra terapi!

7. Drömmer om att starta något eget! Behöver inte vara på heltid och inte i stor skala men det ska vara för min egen skull. Mycket planer finns (i huvudet) så vi får väl se om det blir något av det!

8. Älskar att många järn i elden! Gillar att jobba under lite stress (om det är vettig stress) och att starta upp många saker samtidigt! Ett bra sätt att träna simultankapaciteten.....(med blandat resultat...:-)

Så...det var 8 saker om mig själv! Nu vill jag skicka denna utmaning vidare till 8 bloggar som jag verkligen gillar. En del har jag följt ett tag nu och andra är "nya" som jag kikat in hos och gärna vill veta mer om.

Mariaikos
Anna inreder
Marias Collage
Vita huset 28
Upp som en sol ner som en pannkaka
Emmas vita drömmar
Hemma hos loppan
Hemma hos Jessica

Kram

9 kommentarer:

Emma sa...

Kul med utmaningar :)

Anonym sa...

Tack för utmaningen!

Ännu ett styrkeprov som du utsätter mig för;) Jösses! Är ju rätt skygg med att tala om eller visa bild på vem jag är mer än det jag redan gör i bloggen. Jag ska samla kraft inför utmaningen och försöka! Ha det så bra så länge! Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Så roligt att läsa om dig och jag tycker mer och mer om dig, du är så fin. Och så vacker du är!
Fotfobi har jag också, jag tycker fötter är äckligt.
Kram Eva

Vitt för själen sa...

Vilket fint kök ni har!
/mvh Sophia

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej och tack för din söta kommentar hos mig! Jag har kikat runt lite på din mysiga blogg, lägger till mig som följare för att inte missa något. Nu ska jag försöka mig på din utmaning, svårt... =0)
Ha en bra kväll!

Kram Emma

Vintage House sa...

Hej
vad kul att du tittade in hos mig....
härlig blogg du har
kram
sandra

Joyforhome sa...

trevlig läsning !

Miruschka sa...

Tack för utmaningen vännen, tar mig an den senare när jag har mer tid att sitta vid datorn;)
Kram♥

mariaikos sa...

Tack för utmaningen (igen). Får nog fundera ett tag innan jag tar tag i den . Det är svårt att komma på saker om sig själv.
Starta eget inom något handarbete eller inredning tror jag skulle passa dig.
Vad fin du är på bilden. Ser jättefräsch ut!
Kram!