fredag 11 mars 2011

Lite kaffekalas.....

Idag har jag storstädat huset.....kroppen protesterade vilt.....pust och stön....men det behövdes.......och vid 3-tiden kom mina föräldrar hit på lite kaffekalas. Rebecka blev 16 för en månad sedan men pga av sjukdomar och annat så har vi inte fått till något kalas med familjen....är heller inte lätt att samla alla på en gång! Så idag var det mamma och pappa som kom hit på en 3-fika. Mysigt!

Rebecka hade beställt sin favorittårta: Hemmagjord marängtårta med vispad grädde och persikor.




För några veckor sedan kapade jag av en gren från vårt äppelträd och ställde i en flaska. Nu har den första knoppen börjat slå ut....med ljust gröna blad...Ett tecken på vår trots snöstorm och blåst tidigare idag!!






Ikväll blir det fredagsmys med något gott att äta och lite vin....:-)
Kram

3 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hej hallååååååå!
här är det med fredagsmys, skönt med helg nu!
min favvotårta med, det lät ursmarrigt!!!
må väl, varmkram lotten

Anonym sa...

Så mysigt ni verkade ha haft igår! Ser ut som gästerna blev bjudna på en riktig smaskig tårta!

Åkte ytterligare en gång till Hemma hos oss igår efter jobbet som bud åt en kollega som bor i Göteborg. Hon blev överförtjust i den bruna sjalen. Mina kollegor var in på din blogg igår och beundrade din fina klänning, kofta och de fina sjalarna. Den butiken får nog mycket besök nu tack vare dig!

Ha en fortsatt trevlig helg!! Kram Maria

Anonym sa...

Oojjsan villken smaskig tårta du har där !
önskar mej receptet ? Skönt att få städat och klart för helgen nu kan ni mysa och känna helgfrid. Önskar er en solig och fin helg gör Kristina