söndag 27 mars 2011

Renovering....

Trots att vi har lagt mycket av helgen till att fixa klart och inreda kontoret så har vi inte kommit särskilt långt! Vill inte bara rusa iväg och köpa första bästa utan ta det lugnt och låta det mogna fram....Ja vet....det låter lite löjligt men jag har en viss förmåga att "bara" köpa för att få det färdigt och sedan är jag ändå inte riktigt nöjd!

Vi var ju på IKEA igår och köpte bla hyllan vi ville ha + en massa korgar + 2 glasburkar och såklart värmeljus. Idag har hyllan skruvats ihop och är nu på plats med korgarna fulla av garn. Blev precis som jag ville men jag ska fylla på med lite mer "pynt" för just nu ser det lite tomt ut.




Vi tittade efter både tak-och fönsterlampa men fastnade inte för något så det blev inte så mycket mer köpt..... just nu har vi den här urtjusiga taklampan...:-)





Vi har redan ett skrivbord men ingen stol till men vi har bestämt oss för att renovera en pinnstol som brukar stå i garaget och endast användas vid målning .....så den är ganska illa åtgången....Vad tror ni?







 Borde väl gå och slipa bort på något sätt och sedan målas vit?





Nu går helgen mot sitt slut och det är dags att förbereda för veckan som kommer....!

Ha en skön söndagskväll!!
Kram

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är likadan, vill bli klar snabbt och då blir det inte alltid genomtänkt tyvärr. Bästa är att göra som ni, ta det lite lugnare så att man kan vara riktigt nöjd med resultatet! Pinnstolen är ju jättefin! Lite färg bara så kommer den bli den ännu finare! Ha det så bra i veckan! Kram Maria

Miruschka sa...

Tycker inte alls att det låter löjligt att låta saker mogna fram, önskar bara att jag kunde vara lika klok:)

Jag har en liknande stol i "mitt" rum, älskar den!

Hoppas du har en fin kväll:)
Kram♥

Vardag och flärd sa...

En sådan "vacker" lampa har vi också, vår hänger i köket! Stolen kan du absolut fixa till, de gamla pinnstolarna är så fina och man sitter riktigt bra på dem.
Kram Eva

mariaikos sa...

Fint med garnkorgarna. Taklampor är svårt , vi har fula gamla på flera ställen, man blir liksom hemmablind och tittar ju inte så ofta i taket.
Jag tycker du ska fixa stolen , den blir nog fin nymålad och nån fin dyna på.
Kram!

Linda sa...

Riktigt fint med garnkorgarna!

Du har en utmaning att ämta, kika in hos mig och läs mera!

Kram Linda

Marias Collage sa...

Snygga korgar, vad härligt att kunna ha garnet så :)
(hos mig hade det legat fastbundet i härvor överallt för barnen har läst "Knyt på Alfons" eller vad den nu heter ;) Vad är det för hylla de står i? Verkar vara bra pysselförvaring!
Tycker det är ett smart beslut att inte köpa bara för att bli klar! Bättre att avvakta lite och få det som man vill helt klart. Stolen blir jättefin med färg, eller bara en dyna på sitsen kanske?
Kram på dig!