lördag 19 mars 2011

Kalaslördag.....

Igår var det tyst här på bloggen liksom på många andra bloggar.....FÖR JAPAN!!

Blev så deppig när jag såg all snö som fallit under natten i går morse....blir det aldrig vår?? Men så slog jag upp tidningen och läste om Japan, alla föräldralösa barn, kylan, matbristen, sorgen och rädslan....
Här satt jag i ett varmt, ombonat hus med god frukost och en kopp kaffe och tyckte livet var jobbigt pga lite snö?? Snacka om att man får sig en tankeställare!!
Vi har det så otroligt bra och ibland behöver man sig en spark där bak för att inse det!!





Idag är det kalas som gäller, både för Ellinor och Rebecka. Här ska det lagas en variant av tacopaj med sallad och tårta. Mycket att göra innan så nu måste jag sätta fart!!

Vi hörs senare!
Kramiz

3 kommentarer:

mariaikos sa...

Så kloka ord. Håller med dig. Hoppas ni har en mysig kalasdag! ( Jag har lagat en av dina tacogratänger en gång. Den var jättegod)
Kramar!

Anonym sa...

Det är bra med tankeställare ibland så man förstår hur bra man har det egentligen! Hoppas er kväll blev lyckad igår med kalas o god mat! Ha en bra söndag! Kram Maria

♥ Carina ♥ sa...

Ja, ens egna problem ter sig små i jämföreles med vad som hänt i Japan. Det är verkligen nyttigt att få sig en tankeställare ibland.
Hoppas ni hade ett trevlig kalas igår.
Kram och ha en skön söndag!