söndag 13 mars 2011

Sommarskor och utmaning.....

+8 grader ute idag......går åt rätt håll......:-) Är det någon mer som LÄNGTAR efter att stoppa undan de varma, tjocka vinterstövlarna och plocka fram vår-och sommarskorna....?





Har fått en utmaning från Marie , (tack...:-), som går ut på att berätta 8 saker om sig själv och sedan skicka utmaningen vidare till 8 st bloggar med mindre än 100 följare.

1. Har alltid velat ha en stor familj: har 6 barn + 1 bonusbarn och just nu 4 barnbarn och det lär komma flera...(barnbarn alltså)!

2. Drömde om att bli författare när jag blev stor: fick en skrivmaskin av mina föräldrar en jul som jag satt och plinkade på....men jag hade nog inte den rätta gnistan....Lever kanske ut min dröm genom bloggen...?

3. Har städdille (i alla fall enligt mina barn)...Dammsugaren är min bästa vän...honom tar jag mig en svängom med i stort sett varje dag...:-)

4. Är väääääldigt pryd! Klarar inte av att byta om i tex badhus....TÄNK om någon skulle se mig naken.....HU hemska tanke!! Klarar jag knappt själv...:-)

5. Älskar att shoppa skor, scarfes och sjalar! Man kan aldrig få för många!!

6. Älskar att fika!! Finns alltid en anledning att ta en kopp kaffe med något gott till!! Handlar inte att tömma kakfatet men en liten kaka kan väl inte skada.....handlar om livsnjutning!!

7. Kopplar av med handarbete. Mycket ideer i huvudet men tiden räcker aldrig till. Frustrerande!

8. Är nog en ganska positiv och snäll person.....(vill jag i alla fall vara..:-)!

Så....det var lite om mig...Nu är det dax att skicka utmaningen vidare till bloggare som jag gärna vill veta mer om:

Maria med bloggen Hemma hos Loppan
Eva med bloggen Vardag och flärd
Maria med bloggen Maria i Kos
Linda med bloggen Lindas lantliga
Maria med blogen Marias collage
Camilla med bloggen Lantliv på holm
Jessica med bloggen Hemma hos Jessica

Blev visst "bara" 7 st men så får det bli denna gång!

Vi kanske hörs senare idag!
Kram

4 kommentarer:

Miruschka sa...

Haha, det märks att du gillar att shoppa skor!
Kul att få veta lite mer om dig.
Hoppas du har en skön söndag:)
Kram♥

Anonym sa...

Tack! Men oj, det var en riktig spännande utmaning! Nu får jag verkligen utmana mina rädslor! Ska jag våga berätta mer om mig själv?! Jag skriver så gott som ALDRIG något på tex facebook men på bloggen känner jag mig anonym och vågar skriva lite mer. Ska göra ett försök i allfall!

mariaikos sa...

Tack för utmaningen! Ska ta mig an den nån dag.
Ser att du gillar skor, dom röda träskorna skulle jag inte tacka nej till.
Pedantisk är jag också men har fått lägga band på mig mycket sen jag blev sjuk. Du kanske förstår hur frustrerande det kan vara att inte orka göra det man vill inom det området och få andra i familjen att förstå hur jag känner.
Kram!

Marias Collage sa...

Hej! Utmaning, vad skojigt!! :)
Ska ta itu med detta i morgon förmiddag, får fundera ut lite saker tills dess!
Fortsatt skön söndagskväll!
Kram Maria