måndag 7 mars 2011

Mellan 2 jobb.....


Boleron har varit klar ett tag och i förra veckan beställde jag garn och mönster till en Pippi-tröja till mig så jag är, så att säga, mellan 2 jobb just nu...:-)
Under tiden har jag virkat converse i lite olika storlekar och färger.....Nu kan jag mönstret utantill och kan improvisera lite...så igår kväll försökte jag mig på en liten rosa ballerina. Blev väldigt liten men om jag ökar på några maskor och dekorerar dem lite med rosett eller en pärlemoknapp så kan de nog bli riktigt söta tror jag......




Idag är jag hemma med Samuel. Han mår mycket bättre nu och var helt feberfri igår. Men han äter som en liten fågelunge......har blivit såååå tunn i kroppen....så han skulle inte orka en hel dag på dagis ännu.
Vi har varit hos läkaren nu på morgonen och kollat lungor, öron och hals, och tack och lov såg allt bra ut så nu handlar det "bara" om att få igång honom igen.
Så idag får det nog bli våfflor med grädde, glass och sylt till lunch.....superbra för Samuel men kanske inte så bra för mig...men man får väl offra sig lite...:-)

Vi hörs!
Kram

6 kommentarer:

mariaikos sa...

Du är jätteduktig på att handarbeta. Så fina grejer du gör. En pippitröja skulle jag vilja ha, kollade på färdiga men dom är så dyra.
Kram!

Anonym sa...

Hej! Vad skönt att han mår bättre! Och oj vad du jobbar!! Du kan ju öppna butik snart! Kram Annicka

Marias Collage sa...

Pippitröjorna är så fina. Min mamma gjorde till barnen förra våren, har allt funderat på att beställa en större till mig! Oj vad flitig du är med virknålen, supersöta små skor!! :) Boleron med såklart! Hoppas sjuklingen piggar på sig.
Kram Maria

Vardag och flärd sa...

Skönt att Samuel är frisk även om han inte är så stark än! Din små skor är så söta, jag har ännu inte köpt garn till mina converse! Men barnbarnet kommer nog inte på en månad än så jag ska nog hinna.
Kram Eva

Anonym sa...

Så bra att din lille pojk mår bättre!! Vad mycket fint du virkar! Och vilken energi du har! Fantastiskt! Du får gärna skicka över lite av energin till mig, skulle behöva det i veckan! Jag tackar på förhand;) Kramar Maria

♥ Carina ♥ sa...

Naw...såå söta små converse! Vad du är duktig!
Pippi tröjorna har blivit poppis och dom är ju jättefina!
Vad skönt att sonen mår bättre, hoppas han samlar krafter snabbt så han är på topp snart igen :)
Kram