torsdag 24 mars 2011

Rena rama julafton....

Är lycklig som en liten barnunge.......Fick en garnleverans från Garnaffären idag....:-)




Har beställt mer bomullsgarn av märket Flox till conversen men inte bara det.....Har beställt ett garn som heter Tilda och är 50% bomull 50% akryl...och av detta ska jag sticka mig en egen pippitröja....och som att det inte är nog så beställde jag ett jubileumsgarn från Svarta fåret till en likadan pippitröja till Samuel....!!


Underbart med torsdag och att ha hela helgen framför sig!! Vi ska ta det lugnt och måla det sista i kontoret och sedan är det dax att inreda....har inte riktigt bestämt i vilka färger...men det lutar åt vitt/svart/rött eller vitt/svart/rosa....vi får se...:-)

Ha en mysig torsdagskväll!
Kram

7 kommentarer:

mariaikos sa...

Nu har du lite pyssel ett tag.
Spännande se resultatet när ni är färdiga med rummet.
Kram!

Vardag och flärd sa...

Härligt med en massa garn så man inte blir sysslolös!
Du får gärna visa bilder på rummet när det är klart.
Kram Eva

Marias Collage sa...

Härliga garner! Spännande att se vad det blir med dem!
Ser fram emot att se hur ert tillfixade kontor blir sedan. Vårt barnrum går inte så fort framåt tyvärr, taket är målat hittills, slipning och tapetsering återstår.

Ha en riktigt skön helg! Kram Maria

LyckligaPraliner sa...

Fanns en gång i tiden när jag trodde att jag kunde sticka...Men det kan jag ju inte alls är det ju bara att inse :)

Ann-Louise

Vintage House sa...

Ska bli kul och se det färdiga resultatet och vad du ska göra för fint med garnerna.
kul att du tittade in
kram
sandra

Miruschka sa...

Oj vad du är produktiv!
Det som är roligast när man gör om hemma, det är att planera färger och vilket "piff" man ska ha. Karlarna får göra grovjobbet;)
Kram♥

Anonym sa...

Härliga färger på garnerna! Ska bli spännande att få se resultatet med rummet och vilka färger du valt!

När jag var på Mrs Ellinges kurs så berättade hon att hon åker till London två gånger per år och letar inför resorna efter prisvärda biljetter med Ryan Air och väljer fina, centralt belägna hotell för under 2000:- totalt per person via nätet.(Tror hon sa Hilton hotell) Och så står pundet väldigt lågt nu. Ni kan nog hitta en riktigt maffig resa om ni vill åka till London! Ha en trevlig helg! Kram Maria