tisdag 22 mars 2011

Doften av nybakat bröd...

Det är något jag saknar....Bakade scones till söndagsfrukosten och det mumsades på kan jag säga......Vi började prata om vilket bröd som är godast....det köpta (i mataffär) eller hembakat....




Det hembakta vann, till min förvåning, så nu har jag "satt" en surdeg som jag ska mata i några dagar innan jag kan baka på den.

Barnen är ju inte sådär alldeles överförtjusta i mörka bröd med frön och nötter i, som jag helst skulle vilja baka, utan det är "snälla" barkisar och frallor som gäller....på sin höjd får jag strö på lite vallmofrön!!


Supergott valnötsbröd bakat på surdeg!

Men jag ska gå ut lite snällt i början och sedan testa gränserna så får vi se vart det slutar....antagligen på ICAs brödavdelning!

Nu ska vi äta lite, sedan blir det soffläge med virknålen i högsta hugg!

Kram på er!




6 kommentarer:

Anonym sa...

Hembakt är verkligen lyx! Inga konstiga konserveringsmedel, bara äkta råvaror. Valnötsbrödet du bakat ser verkligen gott ut! Kan ritigt känna doften ända hit! Ha en skön kväll i soffan! Kramar Maria

Ann-Louise sa...

Hej!
Har tassat runt lite här hos dig ;)

lottens vita och gröna sa...

ohhh vad gott, valnötsbröd på surdeg låter sååååååååå gottigt!
må väl, varmkram lotten

mariaikos sa...

Så gott med hembakat! Förstår att dom väljer det. Surdeg har jag aldrig testat.
Vilken snygg sjal du köpt (jag har nog aldrig köpt en sjal bara ärvt dotterns avlagda) jag tycker dom är så fina dom med spetskant.
Kram!

Miruschka sa...

Inget slår hembakat bröd!!!
Jag bakade ett bröd på nyårsafton som till och med mina yngsta tyckte var gott, kors i taket;)
Kram♥

Marias Collage sa...

Vad gott det ser ut! Surdeg verkar spännande, har aldrig testat det hittills, men det hade varit roligt att testa. Instämmer som ovan, snygg sjal :)
Må gott, kram Maria