tisdag 15 mars 2011

Vårtecken och fika på en blomsteräng.....

Solen har smät bort all snö på vår södersida och jag var bara tvungen att kika efter vårtecken....och där fanns de....Små små snödroppar som precis har tittat upp ur den frusna marken. De flesta bara som små gröna toppiga blad men någon enstaka var redan utslagen.....Härligt!!






Längtar efter att få ta fram spade och kratta och rensa bort gammalt ris och plantera lite nya växter!




Hade ju lovat Samuel en picknick idag och inspirerad av vår och blommor tog jag fram ett lapptäcksöverkast vi brukar ha på soffan i trädgården.....och där satt vi....mitt i en blomsteräng...(ja man får ju fantisera lite)....och fikade på bullar, kaffe och festis.....:-)

Kram

6 kommentarer:

mariaikos sa...

Lite orättvist den här tiden på året mellan norr och söder, du har ju sett min snöbild från helgen.
Mysig picknick, tur Samuel har en påhittig mamma.
Kram!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hääärligt med lite vårtecken..och picknick sen..såå mysigt:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Miruschka sa...

Ifjol planterade jag perenner runt fågelbadet och soluret, längtar till jag får se hur de tar sig i år!
Här försvinner snön mer och mer, men vi har MYCKET kvar...tyvärr.

Vad mysigt ni har ordnat med picknick, allt fungerar med lite fantasi;)

Kram♥

Vardag och flärd sa...

Ni har det gott du och Samuel!
Kram Eva

lottens vita och gröna sa...

hejhej!
vilken underbar vårpicknick!
må väl, varmkram lotten

Marias Collage sa...

Visst är det härligt med små vårtecken som kikar upp ur jorden :) Vi är på rätt väg, vår och sommar närmar sig efter den långa vintern, äntligen!
Vilken mysig picknick- lite fantasi får man ju ha!
Kram Maria